Naar Grand Teton National Park - Reisverslag uit Colter Bay Village, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu Naar Grand Teton National Park - Reisverslag uit Colter Bay Village, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu

Naar Grand Teton National Park

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

09 September 2014 | Verenigde Staten, Colter Bay Village

Dinsdag 9 september vertrokken we uit Arco richting Grand Teton National Park. De Koa camping in Arco had overigens voor ons nog wat verrassingen in petto, ’s avonds om 7 uur kon er voor $ 1.00 per bolletje ijs worden gekocht en daar hebben we dus dankbaar gebruik van gemaakt en de volgende ochtend konden we gratis een Amerikaans ontbijt afhalen. Dat hield in dat je een vers gebakken wafel kreeg, maar dan wel een mega grote en daar mocht je dan zelf jam of stroop of wat je wilde op doen en tevens mocht je gratis koffie pakken. Lekker makkelijk en prima service.
Die dinsdag begon dus goed en na de wafels op weg naar het Grand Teton National Park. Onderweg nog het plaatsje Jackson aangedaan, een mondain wintersport oord met een leuk centrum in oude western steil. Door naar het Grand Teton en daar uiteindelijk bij Colter Bay een overnachting kunnen boeken op een plek zonder elektra en water aansluiting. Alle plekken met water en stroom waren al besproken. Het principe op deze park campings is wie het eerst komt die het eerst maalt. Maar was prima te doen. Hier hadden we 's nachts voor het eerst niet meer genoeg aan alleen een pyjamajas met korte mouw maar moesten we overgaan tot drastische maatregelen, nl pyjama met lange mouw en lange broek en bedsokken aan plus een paar lekkere dikke sokken en dubbel dek, het was hier nl rond het vriespunt 's nachts.