Grand Teton National Park - Reisverslag uit Colter Bay Village, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu Grand Teton National Park - Reisverslag uit Colter Bay Village, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu

Grand Teton National Park

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

10 September 2014 | Verenigde Staten, Colter Bay Village

Woensdag 10 september eerst maar een keer gaan ontbijten in het restaurant, had je gelijk de gelegenheid om even op te warmen en te internetten. Was de eerste nacht dat het behoorlijk koud was en je een dikke pyjama en dubbeldek nodig had. Naast het restaurant was ook een grote ruimte waar je gratis kon douchen dus daar ook maar even gebruik van gemaakt, is beter als je behelpen in de camper. Daarna op pad om de scenic route te rijden met als eerste doel de campground bij Signal Mountain om alvast een plekje met stroom voor de nacht te bespreken. Ook hier geldt namelijk wie het eerst komt die het eerst maalt. Een mooi plekje uitgezocht, kaartje met je gegevens op de paal bij de stek hangen en dan kun je op pad. Eerst naar het String Lake gereden en besloten om daar een korte wandeling te gaan maken langs het meer. Dan sta je weer voor het dilemma of je nu wel of niet Bearspray moet kopen. Is nl nogal prijzig en je mag het niet mee naar huis nemen in het vliegtuig. Maar als je een beer tegenkomt dan…. In dit hele park en straks ook in het Yellowstone kun je ze nl tegenkomen. Afijn omdat we slechts korte en druk belopen wandelingetjes doen toch maar niet gekocht en de gok genomen en mochten we er een tegenkomen: we kunnen allebei heel hard rennen. (Beren ook overigens)
Na de wandeling door naar het Jenny Lake visitor centrum en even overwogen om daar met de boot naar de overkant te gaan en daar te gaan wandelen, maar gezien de tijd toch maar vanaf gezien. Terug naar de camping en nadat we onze RV (Recreation Vehicle) hadden geparkeerd op onze stek hebben we nog een wandelingetje gedaan rond de camping met mooie uitzichten op het meer. Het koelt aan het eind van de dag al snel af als de zon ondergaat en buiten zitten bij de BBQ is dan niet zo aantrekkelijk. Deze avond besloten naar het gril restaurant te gaan op de campground en daar voor $16.00 dollar gegeten en gedronken. Een soort Taco taart gegeten met z’n tweeën , erg lekker en heel bijzonder. Tijdens het eten nog genoten van een prachtige zonsondergang boven de bergen en over het meer. Daarna terug naar de RV, nog wat gelezen en daarna weer met dikke pyjama's aan naar bed. De volgende morgen zat er ijs op de ruitjes van de slaapcabine.