Yellowstone National Park dag 2 - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu Yellowstone National Park dag 2 - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu

Yellowstone National Park dag 2

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

13 September 2014 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Zaterdag 13 september om 8 uur opgestaan in de vrieskou, snel een ontbijtje en met de RV naar de douche gelegenheid gereden van het Fishing Bridge RV park. Na de douche nog even naar de winkel voor wat brood en de gebruikelijke grote beker vers getapte koffie. En voor 10 uur gingen we op weg richting Canyon Village. Als eerste hebben we de Mud Vulcano aangedaan, weer een vulkanisch actief gebied waar de zwaveldamp uit de modder omhoog borrelt. Ook nog even de Sulphur Caldron bezocht en zoals de naam al aangeeft rook het hier weer bijzonder aangenaam. Via Canyon Village en Norris naar net noorden richting Mammoth Hot Springs Terraces, wederom een actief vulkanisch gebied met allerlei terrasvormige vulkanische gesteentes met de meest mooie kleuren. Hier loopt ook een houten boardwalk doorheen die je langs de mooiste plekjes voert. Ben je wel een uurtje zoet mee. Gezien de bodem aktiviteit is het ook ten strengste verboden van de paden af te gaan. Daarna door naar Mammoth Hot Springs zelf en daar werden we midden in het dorp getrakteerd op een kudde elk's die bezit hadden genomen van het grasveld in het centrum. Rangers hielden iedereen op afstand omdat m.n. de leider van de kudde behoorlijk agressief kan zijn als hij zich bedreigd voelt en je wil niet graag aan zo'n gewei gespietst worden. Na wat gegeten te hebben dezelfde route weer terug en bij Norris richting Madison gegaan waar we onderweg weer een ander vulkanisch actief gebied hebben bekeken genaamd de Artists Paintpot. Toen vonden we het wel genoeg voor vandaag en zijn we via de West Entrance het park uitgegaan naar de KOA camping even buiten het plaatsje West Yellowstone. De BBQ maar weer eens opgestookt en lekker buiten gegeten. Nu zitten we nog een poosje binnen en ben ik verslagen aan het typen. Morgen gaan we weer terug naar het park en gaan we de Old Faithfull Geiser bekijken maar eerst nog een poosje slapen. Wat ons betreft welterusten en voor jullie goedemorgen.

• 14 September 2014 - 07:45

Louis:

Mooie verhalen zeg. Dat het daar al zo koud is. De old faithfull dat betekent dat je Yogi Bear gaat ontmoeten toch.

• 14 September 2014 - 08:20

Fred En Ria:

Hoi Elly en Gert,

Vanuit een warm Turkije een groet van ons, wat een geweldige verhalen weer.
    We reizen zo weer een beetje met jullie mee en zijn een klein beetje jaloers!
    Nee hoor niet echt we gunnen het jullie en begrijpen hoe leuk dat is om te doen.

We blijven jullie volgen

• 14 September 2014 - 10:16

Henny En Lia :

Goede morgen ,
    Wat een prachtige verhalen en foto's
    Het is ruim genieten denk ik ,valt ons wel tegen dat jullie MET auto naar de douches gaan zeg , echte kampeerders gaan toch in badjas en pleerol onder je arm ?
    En wisten jullie dat he zó koud zou zijn ?
    Nog heel veel plezier !hier is trouwens nog geen nieuw kleinkind :-)

• 14 September 2014 - 16:57

J.van Beek:

Zojuist weer verslagen ontvangen. Wat beleven juklie toch een hoop.We lezen de verslagen met belangstelling. Mooi dat dit allemaal maar zo kan. Met ons gaat alles nog steeds goed. Zojuist weer even een wandeling gemaakt.
    Groeten Ma en Pa.

• 14 September 2014 - 21:31

Mirjam:

Zo, dat was even doorlezen een aantal verslagen achter elkaar.
    Nou ik wist het wel. Ik had daar 's nachts met de kachel aan, de hele tijd zitten berenspotten. Dan wil ik er wel echt eentje zien.
    In Nederland heb we momenteel spin tel dagen, maar dat is heel niet zo spannend als eland tellen.
    Veel beesten plezier!
    Warme groeten van Kees en Mirjam boven de 20°C.