Yellowstone National Park dag 3 - Old Faithfull - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu Yellowstone National Park dag 3 - Old Faithfull - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu

Yellowstone National Park dag 3 - Old Faithfull

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

14 September 2014 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Zondag 14 september stond geheel in het teken van het Yellowstone en deze dag ws het hoofddoel de beroemdste geiser van het park, nl de Old Faithfull, deze is zo genoemd omdat hij zo betrouwbaar is vwb zijn uitstoten. Gemiddeld iedere 90 minuten blaast hij zijn stoom af als een enorme fontein. Is hier een drukte van belang en wij hadden tijdig een plekje vooraan ingenomen op een van de vele bankjes die rondom deze geiser staan opgesteld. Een mooi foto moment. Uiteindelijk heeft dit deel een paar uur gekost, want vanaf de Old Faithfull kon je nog een aantal behoorlijke wandelingen maken door het omliggende vulkanisch gebied. Overal borrelt het en stinkt het naar zwavel en overal zijn ook warme bronnen te zien die de meest mooie kleuren hebben, allemaal veroorzaakt door warmte minnende micro-organismen. Was best wel vermoeiend maar zeker de moeite waard. Via dezelfde route weer terug naar de West Entrance en onderweg noch een paar mooie vulkanische wonderen bekeken. Uiteindelijk waren we redelijk bijtijds weer in het plaatsje West Yellowstone, een typisch Amerikaans stadje met brede en rechte wegen. Hier nog even naar de supermarkt om te bevoorraden en toen door weer naar de KOA camping waar we gisternacht ook stonden. Eerste stop op de camping was de wasserette om onze voorraad schone kleding weer op peil te brengen. Daarna RV op z’n plek gezet en onder het genot van een drankje de BBQ maar weer eens aangemaakt. Lekker gegeten en nog een vuurtje gemaakt en zo was het alweer vlug laat en tijd om naar bed te gaan.