Yellowstone National Park dag 4 - Grand Canyon - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu Yellowstone National Park dag 4 - Grand Canyon - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu

Yellowstone National Park dag 4 - Grand Canyon

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

15 September 2014 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Maandag 15 september stond wederom geheel in het teken van het Yellowstone en nu was het hoofddoel was nu het rijden van de North en South rim drive vanuit Canyon Village. Maar daarvoor wilden we eerst nog even het Norris Geyser Basin aandoen met de alom beroemde Steamboat Geyser. Dat konden we niet laten liggen, want zeg nu zelf van geisers kun je geen genoeg krijgen. Uiteindelijk waren we daar minstens een half uur later als gedacht omdat een kudde bizons besloten had op de doorgaande weg te bivakkeren en daardoor voor het nodige oponthoud zorgde. Ik moet zeggen dit basin was ook weer zeer de moeite waard. Enige nadeel vandaag was dat er busladingen vol aziaten werden gedropt op de toeristische plekken en voordat die allemaal een keer op de foto zijn geweest kun je nog wel even. We hadden verwacht dat het deze week wat rustiger zou zijn. Door naar de North rim drive waar we als eerste een pittige wandeling hebben gemaakt naar het uitzicht op de upper falls in de Yellowstone river en later ook nog een wandeling naar je raadt het al de lower falls. Want een prachtige vergezichten op de canyon en watervallen van de Yellowstone River. Fantastisch. Dan ook nog maar de South rim drive genomen en daar ook nog wat leuke uitzichtpunten bezocht en toen was het wel weer genoeg voor vandaag en op naar de camping bij fishing bridge waar we 3 nachten geleden ook hebben gestaan. Onderweg nog weer de nodige bizons gezien zowel naast als op de weg en opeens besloten ze pal voor onze auto over te steken. We waren bijtijds op de camping, een uur of vier en dat was maar goed ook want tegen alle verwachtingen in was de camping om zes uur vol. Nog weer een keer uit eten geweest in de lodge bij Lake Village met uitzicht op het meer. Vanavond nog een keer in de camper zitten want je wilt toch niet met een beer geconfronteerd worden. Morgen gaan we het Yellowstone Park verlaten en gaan we via de Beartooth Pass westwaarts en uiteindelijk willen we naar Cody maar we weten nog niet of we dat morgen gaan redden. En dan gaan we zo langzamerhand maar weer eens afzakken zuidwaarts richting Las Vegas.