Cody naar Riverton - Reisverslag uit Riverton, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu Cody naar Riverton - Reisverslag uit Riverton, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu

Cody naar Riverton

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

17 September 2014 | Verenigde Staten, Riverton

Woensdag 17 september vertrokken we om half tien 's ochtends van de KOA camping in Cody richting Riverton en indien mogelijk nog door naar Rocksprings. Achteraf bleek de route veel meer verrassingen in petto te hebben dan we dachten zodat we onderweg de nodige stops moesten maken om de highlights op de gevoelige plaat vast te leggen. Eerst vanuit Cody door oneindige heuvelachtige graslanden waar de nodige ranches waren gelegen en je je nog een beetje in het wilde westen waande, naar Meeteetse gereden, een echt cowboy stadje. Van hier door naar Thermopolis en vandaar af voerde de weg door de Wind River Canyon, een prachtige weg door een hele diepe canyon wat ook de nodige stops nodig maakte, om te eindigen bij Shoshoni. Deze plaats is vernoemd naar een indianenstam. Vlak voor Shoshoni spatte er een steen tegen de voorruit door een passerende vrachtwagen en even later constateerden we dat er een flinke barst midden onder in de vooruit was ontstaan. Dit deed ons besluiten in ieder geval niet verder dan Riverton te gaan en daar contact te zoeken met Cruise America voor overleg. Tot onze verbazing hadden wij in Riverton beiden geen ontvangst op onze telefoon, maar gelukkig was de camping baas van de Owl Creek Kampground in Riverton, waar we de nacht wilden doorbrengen zo vriendelijk om de telefoon ter beschikking te stellen. Men liet het aan ons over of we de ruit ter plekke wilden laten maken of dat we hem met barst zouden inleveren in Las Vegas. Zolang er alleen een barst was en geen vertakkingen kon het geen kwaad voor de veiligheid. Het was aan ons om te beslissen wat we wilden. Ook de camping bas bevestigde nog eens dat er geen veiligheidsrisico was en omdat de barst niet in mijn blikveld zit hebben we besloten er maar mee door te rijden. Als het te gek wordt kunnen we altijd nog weer contact zoeken met Cruise America. Plan is om morgen met barst in de voorruit door te rijden naar Rock Springs.

• 18 September 2014 - 18:36

J.van Beek:

Vandaag weer het reisverslag overCindy naar Riverton ontvangen en natuurlijk met belangstelling doorgenomen. Jullie zien wel heel wat. Hier is alles nog steeds goed en het weer is fantastisch mooi voor de tijd van het jaar en wel 25graden. Geniet nog maar.
    groeten Ma en Pa.

• 18 September 2014 - 20:59

Raymon:

Leuke verslagen! Het is volgens mij een hele mooie trip!
    Oja, en pas maar op in Rock Springs.......

• 21 September 2014 - 10:01

Lia Vergouw:

Wow , wat een prachtige natuur , ik zou bijna ook weer eens die kant op willen, ware het niet dat het stuk vliegen me tegen houdt . Maar het lijkt me wel weer een prachtige ervaring zoals jullie het beschrijven. Hier is het nog steeds mooi weer, alleen de temperatuur is sinds vandaag onde r de 20 gezakt . Verder genieten we natuurlijk van onze nieuwe kleinzoon . have fun !

• 23 September 2014 - 17:52

Babs Polman:

Hallo Gert en Elly,
    Zojuist jullie reisverslag gelezen, wij zijn gisterenmiddag thuisgekomen van een maand Nederland. Hebben ook heel erg genoten van alle mooie Nederlandse plekje.
    Geweldig wat een prachtige reis maken jullie heb genoten van de verslagen en de foto's. Grappig dat je in Amerika vaker internet hebt en wij op de Nederlandse campings niet of ervoor naar de receptie moesten. Raar he. Krijg ook zin in zo reis wat een mooie ervaring. Lieve luitje geniet ervan en tot gauw.
    Groetjes ook namens Martin Babs

• 25 September 2014 - 10:40

Rob En Anja Domhof:

Hallo Gert en Ellie,

Nu we terug zijn vanuit Belgie ,waar we bijna geen internet hadden,jullie verhalen allemaal gelezen en zoals de vorige reizen zijn ook deze weer zeer indrukwekkend. Geniet er nog van en alvast een goede thuisreis gewenst.

Groetjes,

Rob en Anja