Riverton naar Vernal - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu Riverton naar Vernal - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Gert - WaarBenJij.nu

Riverton naar Vernal

Blijf op de hoogte en volg Gert

18 September 2014 | Verenigde Staten, Vernal

Donderdag 18 september stond de route van Riverton naar Vernal op het programma. Deze route door Wyoming had voor ons ook weer de nodige verrassingen in petto. Het eerste stuk voerde door oneindig grote landerijen oftewel ranches met afmetingen zo groot dat je je kunt voorstellen dat je daar als boer een paard nodig hebt om het vee bij elkaar te drijven. Je ziet zelden een koe lopen zo onmetelijk groot zijn de ranches. Was een indrukwekkende route met vele mooie vergezichten en enorme hoogteverschillen. We reden de Flaming George natural scenic byway, en de toevoeging scenic was niets teveel gezegd. Deze route wed ook een aantal keren doorkruist door de zgn Oregon Trail, dit was de route die werd gebruikt voor de trek in de negentiende eeuw naar het westen van Amerika. Als je op een stopplaats met zicht op deze trail stond zag je in je verbeelding al de postkoets voorbij komen en kon je je een beetje voorstellen hoe dat in die tijd ging en wat voor barre omstandigheden men oest trotseren. In Vernal de KOA camping opgezocht en omdat we op de plek zelf niet konden BBQ maar een pizza gaan halen. Dat had nogal wat voeten in de aarde omdat uitgerekend nu de Pizza Hut werd verbouwd en voordat we toen de Domino’s gevonden hadden waren we al weer een half uur verder. Pizza’s meegenomen en op onze stek lekker buiten opgegeten. Ook nog een vuurtje gestookt in de vuurkorf op de plek en daarna lekker naar bed. De volgende dag stond de rit naar Moab op het programma.